28.10.2016

Suradnja Motus Meliora i dm-drogerie markta

Službeno je završena prva faza projekta „Ambasadori zdravlja“ koji tvrtka dm-drogerie markt Hrvatska provodi u suradnji s centrom Motus Melior. Cilj projekta je integrirati posebno razvijeni preventivni sustav u poslovanja dm-a, a s ciljem smanjenja učestalosti i težine zdravstvenih problema s kralježnicom djelatnika dm-a koji na dnevnoj bazi rade tjelesno zahtjevne poslove.

6,

Tim stručnjaka Motus Meliora pod vodstvom prof. dr. sc. Gorana Markovića proveo je 4-dnevnu edukaciju dm-ovih djelatnika iz cijele Hrvatske na temu zdravlja kralježnice i prevencije bolova u leđima. Edukaciji su prisustvovala ukupno 43 „Ambasadora“, čija je zadaća prenositi stečena znanja i vještine svim svojim kolegicama i kolegama diljem Hrvatske.  

Sama edukacija se sastojala od (1) anatomsko-biomehaničkih osnova zdrave kralježnice, pravilnog držanja i pravilne 2izvedbe pokreta, (2) procjene držanja i motoričkih funkcija koje su važne za zdravlje kralježnice, (3) ergonomije na radnom mjestu i svakodnevnom životu, (4) učenju izvedbe pravilnih obrazaca pokreta i vježbi za prevenciju bolova u leđima i (5) metodama relaksacije i opuštanja na radnom mjestu (aktivne pauze).

Sa zadovoljstvom možemo konstatirati kako su svi „Ambasadori“ uspješno završili edukacijski program, te su im tom prilikom uručeni certifikati i zahvalnice za sudjelovanje i uspješnu realizaciju programa. Ono što nas posebno veseli su komentari i dojmovi ‘Ambasadora’ i organizatora nakon završetka same edukacije, a koji su isključivo pozitivni i pohvalni.

Sljedeća faza projekta je implementacija ovog preventivnog sustava rada u poslovnice dm-a te praćenje njegove učinkovitosti u kontekstu učestalosti javljanja bolnih sindroma kralježnice kod djelatnika dm-a i s tim povezanih dana bolovanja. U pripremi su i budući projekti istog cilja, ali vezani uz djelatnike koji dominantno obavljaju uredske poslove.

Ovim, za naše prostore jedinstvenim projektom, tvrtka dm-drogerie markt Hrvatska je još jednom pokazala da ima je briga o vlastitim zaposlenicima jedna od temeljnih vrijednosti poslovanja. Jer briga o vlastitim zaposlenicima je ujedno i 1briga o svojim klijentima. Imajući u vidu ugled tvrtke dm drogerie markt te činjenicu da dm i Motus Melior imaju slične poglede na vrijednosti poslovanja, sudjelovanje u ovom projektu je za nas bilo veliko priznanje i veliko zadovoljstvo.

Vjerujemo da će i druge tvrtke u Hrvatskoj prepoznati važnost aktivne brige o zdravlju zaposlenika te da će primarna prevencija kroničnih bolesti i mišićno-koštanih sindroma postati dio „kulture“ poslovanja u Hrvatskoj. To bi ujedno bio i doprinos svake tvrtke cjelokupnom društvu jer bi time značajno poboljšali kvalitetu života i dugovječnost radno aktivne populacije te bitno smanjili direktne i indirektne troškove liječenja.

 

4

Kao dm-ov djelatnik mogu izreći svoje zadovoljstvo jer sam dobio priliku educirati se za ambasadora zdravlja. Upoznat sam sa svim prednostima koje dm pruža svojim djelatnicima, no dm je ponovno otišao korak dalje. Svojim je djelatnicima omogućio edukaciju u vidu vježbi i pravilnog dizanja tereta, s kojim se djelatnici suočavaju u svakodnevnom radu, a time se susreću i s bolovima u leđima upravo zbog nepravilnog dizanja tereta. Edukacija u kojoj sam sudjelovao bila je vrlo zanimljiva i edukativna. Mnogo sam toga novoga i korisnoga za rad naučio i već sam počeo primjenjivati stečeno znanje. Sviđa mi se što će dm ustrajati s tom inicijativom i  s izazovima s kojima se djelatnici susreću. Zadatak je ambasadora osvijestiti djelatnike na pravilno disanje, pravilno istezanje i pravilno dizanje tereta. Nadam se da ću kao novi ambasador zdravlja svojim kolegicama i kolegama uspjeti prenijeti  sve vježbe istezanja, pokretljivosti, stabilnosti, izdržljivosti i pravilnog dizanja terete na zanimljiv i konstruktivan način, upravo onako kako sam i sam to naučio. Želio bih da naši djelatnici svjesno i odgovorno prihvate dm-ovu inicijativu jer njihovo je zdravlje najvažnije. „

Roko Gegić, prodavaonica 162, Sesvete

35