Sportska priprema (landing)

Sportska priprema

Citius, altius, fortius. Težnja ka sportskoj izvrsnosti te dugovječnoj i uspješnoj karijeri pokreću sportaše i trenere na svim razinama bavljenja sportom. Pa čak i u rekreativnom sportu, nerijetko se nadmećemo sa samim sobom ili suparnikom i težimo boljoj izvedbi. A o čemu ovisi uspjeh i dugovječnost u sportu?

Uvijek je riječ o većem broju bio-psiho-socijalnih čimbenika. Što više relevantnih čimbenika imamo pod kontrolom, to je veća šansa da uspijemo. Motus Melior sustav rada sa sportašima temelji se na optimalnoj piramidi uspješnosti u sportu.

Sportska priprema

Donji, najširi dio piramide čine optimalna pokretljivost i stabilnost tijela te efikasnost temeljnih obrazaca pokreta. Nedostaci u razvijenosti donjeg dijela piramide onemogućavaju dostizanje vrhunca sportske izvedbe te povećavaju rizik nastanka sportskih ozljeda. Središnji dio piramide čini tjelesna spremnost. Riječ je o bazičnim i specifično-sportskim dimenzijama jakosti, snage, brzine, agilnosti i izdržljivosti – „motoru“ cijelog sustava. Bazična tjelesna spremnost, zajedno s donja dva elementa piramide („temeljni pokret“), čini ono mi zovemo atleticizam, a što zbog rane specijalizacije (vrha piramide) nedostaje brojim sportašima.

Modeli kondicijskog treninga

Navedeni programi kondicijskog treninga mogu se realizirati u Motus Melior centru (‘In-house’) ili izvan njega (‘Out-of-house’).

Programi kondicijskog treninga

Kondicijski trening djece i mladih sportaša Sustav kondicijskog treninga, prehrane i oporavka je usmjeren na integralni tjelesni, mentalni, kognitivni i emocionalni razvoj mladog sportaša (9-18 godina). Sustav treninga se proteže od pred-puberteta do punoljetnosti, a čine ga 4 međuzavisne cjeline: „nauči trenirati“, „treniraj da bi trenirao“, „treniraj da bi se natjecao“ i „treniraj da bi […]